https://github.com/jeremyko/gosof
Instead of the simple socket echo example that comes up a lot if you search, I tried to implement it so that it can properly handle the buffering of tcp data that can be split into pieces or transmitted all at once. And to increase reusability, I implemented it so that it can be used like a framework.
- The framework calls the user-specified callback.
- For TCP, the total size of user data is passed to the framework via a callback, and the framework does TCP buffering automatically.
- Byte data is exchanged.
- Supports TCP, UDP and Domain Socket.
When sending a byte message composed of a fixed-length header and variable-length body data, it may be useful as it can reduce the work a little.
udp and domain socket are also supported, but this is not much different from using the existing net package as it is, so there is no special point.
golang 으로 만든 간단하면서도 꽤 실용적인 socket 프레임워크.
검색하면 많이 나오는 단순한 socket echo 예제 대신, 조각으로 쪼개지거나, 한번에 다 전송될수 있는 tcp 의 데이터 버퍼링 처리를 제대로 처리 할 수 있게 끔 구현해 봤다. 그리고 재활용성을 높이기 위해 프레임워크 처럼 사용할수 있게 구현 해 봤다. 몇가지 특징을 나열하면,
- 프레임워크가 사용자 지정 콜백을 호출한다.
- TCP의 경우 사용자 데이터의 전체 크기는 콜백을 통해 프레임워크에 전달되고 프레임워크는 TCP 버퍼링을 자동으로 수행 해준다.
- 바이트 데이터를 주고 받는다
- TCP, UDP 및 도메인 소켓을 지원
고정길이 헤더와 가변길이 body 데이터로 구성된 byte 메시지를 전송할때 조금이나마 작업을 줄일수 있어서, 나름 유용할거 같다.
udp 나 domain socket 도 지원하지만, 이건 뭐 기존 net package 를 그대로 사용하는것과 거의 차이가 없기 때문에 별다른 점은 없겠다.
https://github.com/jeremyko/ASockLib 과 비슷한 사용법을 가지고 있다.
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